کاشان
03155441700
مرکز مشاوره خانواده مهر با هدف خدمت رسانی به خانواده های کاشانی افتتاح گردید

مرکز مشاوره خانواده مهر با هدف خدمت رسانی به خانواده های کاشانی افتتاح گردید

سرهنگ ناصر چاوشی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه اظهار داشت: خانواده به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به نحوی که اگر خانواده کارکرد درستی داشته باشد از بسیاری آسیب‌ها و معضلات اجتماعی جلوگیری می‌کند.
وی با بیان اینکه مراکز مشاور خانواده مهر در مرحله اول تاکنون پنج مرکز افتتاح شده است، افزود: افتتاح این مراکز منوط به دارا بودن شرایط افتتاح از جمله دارا بودن نیروی متخصص، وجود زیرساخت‌های فیزیکی و مکان در این مراکز است.
معاون اجتماعی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه این مراکز با حداقل تعرفه‌ها مشغول به فعالیت است، ابراز داشت: تعرفه‌ها به حدی است که بتوانند هزینه‌های جاری این مراکز تامین شود چراکه این مراکز به صورت خودگردان اداره می‌شوند.
وی با بیان اینکه عزیزانی که با دغدغه جهادی و مسئولیت اجتماعی در این مراکز کار می‌کنند، یقینا توسط مسئولان رصد و پایش می‌شوند، گفت: قطعا با افزایش مراجعان تامین هزینه‌ها و پرداخت حق‌الزحمه‌ها امکان‌پذیر است.
سرهنگ چاوشی در بیان جزئیات فعالیت این مراکز تصریح کرد: حوزه فعالیت این مراکز در بخش‌های فردی، زوجین، ازدواج، مشاوره‌های قبل از ازدواج، بعد از ازدواج، مشاوره تحصیلی، پزشکی و تغذیه‌ای، حقوقی و غیره است.
وی تاکید کرد: این مراکز کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با اولویت اعتیاد و طلاق به صورت متمرکز و غیرمتمرکز در سطح محلات و مساجد و مکانی است برای خانواده های کم برخوردار تا از خدمات مختلف آن استفاده کنند.

در ادامه سرهنگ کریم اکبری  ، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه اظهار داشت: پس از حدود یک سال پیگیری قرارگاه خانواده در شهرستان کاشان تشکیل شد.

وی افزود: پس از پیگیری‌های صورت گرفته موفق شدیم با هماهنگی صورت و با مجوز نظام روانشناسی جمهوری اسلامی از سه مجوز صادر شده ویژه مراکز مشاوره خانواده مهر مجموعه سپاه در استان اصفهان یک مرکز را در کاشان ایجاد کردیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان با بیان اینکه این مرکز در فرهنگسرای بانو سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی شهرداری کاشان ایجاد کردیم و این مرکز با حضور مسئولان افتتاح شده و 12 خدمت را در موضوع خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه این‌ مرکز با حضور متخصصان‌ فعالیت دارد، گفت: مباحث تربیتی، مهارت زندگی، خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به مردم‌خدمت‌رسانی می‌کند و این مرکز به صورت خودگردان است و بدون در نظر گرفتن هیچگونه مباحث مالی سعی در ارائه خدمات باکیفیت است.

اکبری با بیان اینکه این اقدام در قالب طرح ملی کرامت در شهرستان کاشان اجرایی شده است، تصریح کرد: مجموعه های شهرستان کاشان به ویژه مجموعه شهرداری کاشان همکاری ویژه‌ای در راه‌اندازی این مرکز داشتند و از نهادهای مرتبط کمال تشکر را داریم.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *